Iedereen heeft al eens gehoord van virale Marketing. Dit heeft te maken met het moeiteloos verkrijgen van extra bezoekers. Wil je hier alles over weten, dan moet je zeker verder lezen.
Wat is virale Marketing?
Virale marketing is niets anders dan dat jou bezoekers via mondelinge reclame of andere wegen voor extra bezoekers gaan zorgen. Je hoeft hier zelf niets extra voor te doen, alles gaat vanzelf. Het starten van Virale Marketing begint meestal met het weggeven van een e-book. Dit e-book moet waardevolle informatie bevatten die de persoon die het krijgt, zin geven om naar je website te gaan.
Gratis E-book om te starten
In het E-book moet waardevolle informatie zitten. Het bevat links naar je website, maar ook een gedeelte waarin je mensen aanmoedigt dit gratis door te geven aan vrienden en kennissen. Mensen die het krijgen, mogen het tevens verder verkopen, zolang ze de inhoud niet wijzigen. Enerzijds kunnen ze hiermee inkomsten regenereren, maar anderzijds motiveren ze mensen om naar je website te gaan en te komen kijken wat je te bieden hebt.
Korte of lange termijn groei
Om een website op korte tijd winst te laten maken, moet je direct producten op je website gaan verkopen. Dit levert winst op korte termijn op, maar schrikt ook bezoekers af. Mensen rustig laten wennen aan je website en gratis waardevolle info geven laat mensen toe om te wennen aan je concepten en gaan op langere termijn meer winst opleveren. Een druk bezochte website gaat inkomen regenereren via Google adsense en advertentie inkomsten, zonder dat men iets hoeft te verkopen. Op die manier heb je ademruimte om rustig verkopen af te wachten.
Tell a Friend Functie
Zet een “tell a friend” functie in je website, zodat de bezoekers hun vrienden en kennissen kunnen laten kennis maken met deze interessante website. Iets dat via vrienden wordt doorgegeven wordt aandachtiger bekeken. De mogelijkheid om via een eenvoudige link je pagina door te geven via Facebook of andere sociale websites is ook een interessant gegeven. Ook op deze manier bereik je zeer veel andere potentiële bezoeken of klanten. Mensen die niet gedwongen worden om dingen te kopen gaan meestal blijvende klanten zijn.