De lijfelijke assistent heeft er een concurrente bij namelijk haar virtuele variant. Heeft deze virtuele assistent de toekomst? Wat zijn de voordelen?
Wat is een virtuele assistent?
Tegenwoordig kunnen zakenmensen telefonisch bezoekverslagen, e-mail opdrachten, e-boeken en nog veel meer inspreken om door een virtuele assistent te laten uitwerken. Zij houdt desgewenst ook hun agenda en contactpersonen bij. Deze assistenten werken vanuit huis in verschillende diensten. Zij maken hiervoor gebruik van hun pc en een headset. Vanzelfsprekend hebben deze assistenten een geheimhoudingsplicht en bovendien moeten zij staan ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Heeft deze virtuele assistent de toekomst?
Deze virtuele assistenten hebben zeker de toekomst daar men als zakenman of zakenvrouw geen extra kantoorkosten voor assistenten meer heeft, zij bovendien alle talen spreken, 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn en binnen 12 uur alle opdrachten voor u uitwerken.
Hoe te betalen voor deze virtuele ondersteuning?
De betaling van deze virtuele ondersteuning is heel simpel geregeld, u neemt een maandelijks telefoonabonnement af voor het inspreken van uw opdrachten. Dit abonnement kan variëren van vijftien minuten assistentietijd tot dertig uur of meer.
Hoeveel verdient dit thuiswerk?
Gezien de huidige thuiswerkmogelijkheden financieel gezien niet altijd evenveel opleveren kan men gerust stellen dat deze vorm van het ‘nieuwe werken’ goed betaald. Tegenover het van huis uit assistent-taken vervullen staat namelijk een vergoeding van Euro 20 per gewerkt uur. Dit betekent bijvoorbeeld dat als men gemiddeld genomen voor een verslag 4 uur nodig heeft, dit verslag Euro 80 oplevert.
Voordelen voor beide partijen
Zoals in het bovenstaande al te lezen stond ondervinden zowel de zakenman of zakenvrouw als de vanuit huis werkende assistent dus veel voordelen van deze virtuele overeenkomst. De assistenten heeft voor haar werk geen auto meer nodig, dit zorgt voor minder files en is bovendien goed voor het milieu.